[O2] Ciężko wchodzi 3 bieg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojetek
    Classic
    • 2014
    • 12

    [O2] Ciężko wchodzi 3 bieg

    Zamieszczone przez t271828
    Jezdze ponad dwa lata 1.6+Landi - 50 tys. km bez problemow. Jedyne czego zaluje, to ze tak pozno przeszedlem na gazowa strone mocy.

    Obecnie zastanawiajac sie jaki bedzie nastepny samochod patrze tylko na takie w ktorych bezproblemowo mozna zamontowac instalacje.
    No wlasnie patrzac na ceny benzyny i lpg coraz bardziej dochodze do podobnego wniosku.

    Ze lpg to zloty interes, oczywiscie o ile sie jezdzi w miare sporo i montazysta nie spieprzy instalacji. To rocznie mozna sporo zaoszczedzic... I tez teraz mysle czy kolejnego auta nie kupic pod lpg...
  • jacusix
    Classic
    • 2012
    • 18

    #2
    [O2] Ciężko wchodzi 3 bieg

    Dzień dobry.
    Od samego zakupu wydawało mi się, że 5 bieg podczas jazdy, czasem ciężej wchodzi ale zbytnio nie zwracałem na to większej uwagi. Kilka dni temu zacząłem odczuwać dziwną rzecz podczas wrzucania 3 biegu, tak, jakby musiał przez coś przeskoczyć dopychając go, żeby bieg wskoczył. Czując taki opór jakby nie chciał wskoczyć.
    1 wchodzi ok, 2 ok, z 3 jest właśnie taki problem, 4 w sumie ok, do 5 można by się tez czepić. Dziś byłem zmuszony jeździć tak, że wrzucałem 1,2 i potem 4. Na postoju biegi wchodzę dobrze, jedynie podczas jazdy są takie problemy. Mój mechanik stwierdził, że olej w skrzyni jest, cięgna od biegów są ok. Że może to wina docisku, że nie odchodzi od sprzęgła czy jakoś tak. Mam pojeździć jeszcze 3 dni i do Niego przyjechać.
    Jak tak patrze to wszystkie biegi w dół wchodzą dobrze a te w gorę oprócz 1 nie, przy czym z 3 jest najgorzej. Dlatego pomyślałem, że to może wina jakiegoś cięgła.
    Może mieliście podobną sytuacje?

    Komentarz

    • aronus
      Rider
      • 2008
      • 643
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Re: Ciężko wchodzi 3 bieg

      U mnie jest podobnie z 1 i 3 może to wina sprzęgła bo ma już przejechane 150 tys. Olej w skrzyni nowy, cięgła wyregulowane. Mam dla Ciebie radę wrzucaj tą 3 wolniej a właściwie wkładaj a nie wrzucaj, u mnie takie wolniejsze wkładanie 1 i 3 praktycznie wyeliminowało problemy z tymi biegami. Ogólnie zauważyłem, że moja skrzynia lubi jak się z nią delikatnie obchdzi

      Komentarz

      • hyp
        Ambiente
        • 2013
        • 146
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Hej, miałem ten sam problem tylko z 3 biegiem, od początku po zakupie, przy normalnym wrzucaniu biegu 3 potrafiła zgrzytnąć, przed wrzuceniem 3 musiałem poczekać 1-2s aby synchronizator zrobił swoje i bieg wchodził. Lekki opór przed wrzuceniem miałem na wszystkich biegach ale wydawało mi się to normalne zachowanie.

        Z diagnozy dwóch mechaników - synchronizator 3 do wymiany, ponoć znany problem wycierającego się synchronizatora 3 :roll: albo TTTM :|

        Zdecydowałem się na wyminę oleju (100zł) i regulację linek. Zrobiłem to sam wiec temat do ogarnięcia, przy okazji wymieniłem simering (chyba 6 zł) na wybieraku bo moja skrzynia pociła się na nim. Po całej operacji to myślałem że coś jest nie tak z linkami lub są zerwane bo biegi wchodziły bez oporów. Teraz mam przejechane gdzieś 2kkm i bez problemu wchodzą biegi, mogę szybko zmieniać biegi przy ruszaniu i nic narazie nie zgrzyta.

        Tylko jeśli zdecydujesz się na wymianę oleju to jako dobra rada zaopatrzcie się w niezbędna wiedzę o swojej skrzyni, olej musi spełniać normy dla danej skrzyni, w przeciwnym razie będzie działać gorzej (biegi będą chodzić jeszcze gorzej) i może dojść do poważnych uszkodzeń np: szybkiego zużycia łożysk, wytarcia synchronizatorów, etc. I nie proponowałbym bawić się w jakieś zamienniki olejów.

        Tutaj mój post Skrzynia GQQ

        Problem tylko taki że i jacusix i aronus mówicie że olej jest i cięgna wyregulowane.

        [ Dodano: Wto 29 Lip, 14 10:18 ]
        Pytanie jak mechanik sprawdzał stan oleju, bo wiele razy na tym forum było wspominanie to że w czasie produkcji skrzynia została pochylona i korek wlewowy/rewizyjny oleju jest za nisko, i już nie można za pomocą niego stwierdzić stanu oleju. Teraz jedyną opcją o jakiej słyszałem jest całkowite spuszczenie oleju aby sprawdzić stan oleju. (Nie wiem kiedy ta zmiana nastąpiła)
        ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

        Komentarz

        • jacusix
          Classic
          • 2012
          • 18

          #5
          Zakupiłem olej 2 x 1 l. I mechanik spuszczając stary olej stwierdził, że nie zszedł cały, że z jednej komory nie schodzi w ogóle. Powiedział, że trzeba rozkręcić skrzynie, żeby wyczyścić kanały miedzy tymi komorami, żeby ten olej cały zszedł, bo w tym kanale jest jakiś syf. Tak jak widziałem faktycznie zeszło może z 0,7 litra tego oleju a korki były obydwa odkręcone. Gdy wsadziłem palec w otwór w tej drugiej komorze, faktycznie jest w niej olej. Mechanik wlał z powrotem olej i mam do Niego przyjechać w poniedziałek.Co o tym sądzicie.

          Pytanie do Hyp. Czy spuszczając olej sprawdzałeś czy nie został on jeszcze w tej drugiej komorze?

          Komentarz

          • hyp
            Ambiente
            • 2013
            • 146
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Hej, ja tego korka rewizyjnego/wlewowego nie odkręcałem i nie sprawdzałem czy tam znajduje się jeszcze olej, zgodnie z serwisówką do OA4, spuszczenie oleju odbywa się przez odkręcenie korka spustowego i jednej śruby pod korkiem wlewowym (I tu uwaga zgodnie z instrukcją musisz wymienić uszczelkę pod tą śrubą na nową), wiec nie sądzę aby kanały były zatkane tylko podejrzewam że ich tam w ogóle nie ma.



            Tylko to jest serwisówka do mojej skrzyni a Ty możesz mieć inną i inną procedurę, jeśli masz OA4 to pamiętaj że przed odkręceniem tej śruby trzeba zablokować skrzynie na tej dźwigience co jest obok wybieraka i trzeba to zrobić delikatnie bo dużo ludzi pisze że się lubi złamać (to taka mała zabawa w ruszanie wybieraka i posuwanie się do przodu z przekręceniem "wajchy" widać to na powyższym zdjęciu u góry)

            Jeśli ten wątek nie jest Ci jeszcze znany Octavia II - zgrzyty przy dwójce - problem z wlaniem 2l olej znajdź tam wpis od Tomek_dx który odkręcał dekielek z logo vw wypłynęła szklanka może nawet więcej czyli ok 350ml oleju

            Podsumowując, jak nie ma paprochów lub innego cholerstwa w spuszczonym oleju to nie ma sensu rozbierać skrzyni szkoda czasu i pieniędzy a nic tam nie znajdziesz, tak to później wygląda mimo tego że masz korek spustowy i wlewowy to musisz jakąś śrubę odkręcić żeby cały olej spuścić a wlewać przez czujnik wstecznego, założenia projektantów to jedno a życie to drugie :P

            [ Dodano: Sob 02 Sie, 14 23:24 ]
            A i niech mechanik policzy Ci taniej usługę bo się dużo nauczy przy Tobie :diabelski_usmiech
            ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

            Komentarz

            • jacusix
              Classic
              • 2012
              • 18

              #7
              O no to dużo mi podpowiedziałeś. Chyba sam wymienię ten olej. Czy czujnik wstecznego, przez który mam wlać nowy olej jest w okolicach dźwignie na pierwszym uciętym zdjęciu?

              Komentarz

              • hyp
                Ambiente
                • 2013
                • 146
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Hej, to jest sposób wlewania oleju, zalecany przez samego producenta ze"Technical Bulletin" dla skrzyń z oznaczeniem O2J i OA4

                (kopia nie jest już najlepszej jakości)


                Proponuje wykonać następujące kroki:
                1. demontaż linek - odpinasz spinki i linki łatwo zejdą z tuleji, tak o wiele lepiej operuję się wybierakiem aby zablokować skrzynie biegów
                2. blokujesz skrzynie
                3. spuszczasz olej (ja czekałem jeszcze z 15 min aż wszystko zcieknie)
                4. zakręcasz korek i śrubę
                5. odblokowujesz skrzynie
                6. odłączasz przewód i odkręcasz czujnik wstecznego
                7. wkładasz wąż + lejek lub podobna konstrukcja i wlewasz
                8. zakręcasz wsteczny i podłączasz przewody
                9. podłączasz linki lub dokonujesz regulacji (zależy jaki sposób wybrałeś na demontaż)

                Jeśli musiałbyś wyregulować linki, świetnie pokazuje ten filmik jak w łatwy sposób wyregulować linki do skrzyni
                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo[/youtube]

                Po kilku dniach sprawdź czy skrzynia nie poci się na śrubie lub korku spustowym

                Mam nadzieje że to rozwiąże Twój problem, ja stosowałem się do powyższych kroków, informacji i cała operacja przebiegła pomyślnie z pozytywnymi skutkami, przede wszystkim nierób niczego na chama aby niczego nie zniszczyć.

                A tutaj informacja o tym że korek wlewowy jest już bez użyteczny
                ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                Komentarz

                • jacusix
                  Classic
                  • 2012
                  • 18

                  #9
                  Olej wymieniłem. Linki wyregulowane. Wielkie dzięki za pomoc. Teraz wszystkie biegi wchodzą Jednak niestety biegi nie wchodzą tak gładko jak u Ciebie. Czuje jednak taki opór na każdym biegu ale to już chyba kwestia czegoś innego. Zauważyłem, usłyszałem, że gdy na zgaszonym silniku wciskam sprzęgło to coś skrzypi jakby linka ocierała się o osłonę. Na odpalonym tego nie słyszę ze względu na odgłos silnika. Czy przy tym sprzęgle jest linka, którą mógłbym nasmarować? Gdzie można dostać taką serwisówkę jaką posiadasz?

                  Komentarz

                  • hyp
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 146
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Hej, cieszę się że mogłem pomóc i są pozytywne rezultaty.
                    Tutaj znajdziesz tą serwisówke 5-speed manual gearbox 0A4 (za parę dni link będzie nie aktywny)

                    Jest to serwisówka do OA4 dla podtypów (FNE, GQQ, HGR, HDR, GTB, JCT),
                    na stronie 37 jest opis hydraulicznego sprzęgła LHD a na 39 jest opis hydraulicznego sprzęgła RHD, masz tam ładnie zobrazowane jak działa sprzęgło, w Twoim wypadku podejrzewałbym że skrzypi łapa sprzęgła ale teraz to "gdybam"
                    ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                    Komentarz

                    Pracuję...